Opus in Artem

(Italian version below)

Opus in Artem defines itself as an information, advisory, research and mediation platform in the international cultural sector. We mediate in various formats between artists, galleries, curators, museums, art associations, foundations, collectors and private companies.

Our intention is to break up conventional structures in the international cultural landscape – to initiate innovative approaches in communication and cooperation, to create synergies and collaborations with sustainability and to develop new orientations in the art market for our clients and partners.

Opus in Artem draws on a basic network built up over 15 years of experience in the contemporary gallery business.

Opus in Artem supports and accompanies international artists permanently and in a long-term approach in their career as well as in temporary limited projects.

Opus in Artem offers art collectors the opportunity to optimize their collections by researching complementary, adequate works.

We help companies and enterprises that normally operate in a non-art environment to distinguish themselves from competitors in a prestigious and image-enhancing way through a collaboration with Opus in Artem and thus create a special status for themselves in their environment.

Italian version

Opus in Artem è stato originariamente concepito come una piattaforma di informazione, consulenza, ricerca e intermediazione nel settore artistico-culturale internazionale. Creiamo sinergie in vari formati tra artisti, gallerie, curatori, musei, associazioni d’arte, fondazioni, collezionisti e aziende private.

La nostra intenzione è quella di reinterpretare le strutture convenzionali oggi esistenti nel panorama culturale internazionale – di avviare approcci innovativi nella comunicazione e nella cooperazione, di creare collaborazioni all’insegna della sostenibilità e di sviluppare nuovi orientamenti nel mercato dell’arte per i nostri clienti e partner.

Opus in Artem si basa su una rete costruita in 15 anni di esperienza nel business delle gallerie contemporanee. Opus in Artem sostiene e accompagna artisti internazionali in modo permanente e con un approccio a lungo termine nella loro carriera, così come in progetti temporanei limitati.

Opus in Artem offre ai collezionisti d’arte la possibilità di ottimizzare le loro collezioni attraverso la ricerca di opere complementari ed adeguate.

Infine, attraverso una collaborazione mirata, aiutiamo le aziende e le imprese che normalmente operano in un ambiente non artistico a distinguersi dalla concorrenza in modo originale e prestigioso: e quindi, a crearsi un’immagine e uno status speciali all’interno del loro ambito di attività.

OPUS IN ARTEM

M +39 350 0806 114

E-Mail info@opusinartem.com